Kontakta oss

I SAMARBETE MED ETT FÖRETAG

Profilprodukter – ett smart sätt att synas

Publicerat

den

Som företag är det viktigt att skapa en igenkänningsfaktor. Det gamla ordspråket ”syns man inte, finns man inte” är ständigt aktuellt. Exklusiva reklamkampanjer i all ära – men även små vardagliga medel som profilprodukter har visat sig effektiva när det kommer till marknadsföring.

Att folk gillar saker som är gratis är ingen nyhet. Människor har i alla tider uppskattat känslan av att göra ett kap eller få till en bra deal. Tack vare denna känsla, kan företag tänka utanför boxen när det kommer till att synas.

Reklam behöver inte alltid vara en affisch i ett köpcentrum eller ett kort klipp mellan programmen på tv. Det kan lika gärna vara att dela ut produkter med sitt eget tryck till personal och kunder.

Ett upplägg som gynnar alla parter

Fördelarna med att som företag använda sig av profilprodukter är tydliga. Tack vare att produkterna ges bort som gåvor, bidrar detta till en positiv inställning gentemot företaget. Samtidigt får företaget möjligheten att synas i omväxlande miljöer och sammanhang.

En vanlig väska fyller till exempel en praktisk funktion för användaren i vardagen. Omvandlar man den till en profilprodukt, har man dessutom skapat ett utmärkt tillfälle för exponering. Man förvandlar väskan till en vandrande reklampelare, samtidigt som användaren går omkring på stan och är nöjd över gåvans funktionalitet.

Genomtänkt och användbart

Hos Axon Profil arbetar man för att hjälpa företag ta fram profilprodukter med ett tydligt användningsområde. Man hittar allt ifrån kylväskan till picknicken, dataväskan till kontoret eller gympapåsen till barnen. I tider som dessa när allt fler slutat köpa plastpåsar på matbutiken, passar det perfekt att istället bära hem varorna i en tygkasse eller väska som kan användas gång på gång. Möjligheterna för profilprodukter är många.

Tack vare att man redan från start väljer genomtänkta produkter med tydliga användningsområden, ökar sannolikheten för att gåvan ska landa rätt hos mottagaren. Det i sin tur, leder till att syftet med profilprodukten blommar ut till fullo – och blir ett vinnande koncept.

Fortsätt läsa
Annons