Julklappstipset: Här är butiken som tar 230 kr för en papperspåse

Publicerad den

Skriven av

Lindström Erik

Lästid: 2 minuter

KAPITALISM Inredningsbutiken Rum21 försöker sälja på människor papperspåsar för över 200 kronor styck – och nej, även om det låter ...

KAPITALISM Inredningsbutiken Rum21 försöker sälja på människor papperspåsar för över 200 kronor styck – och nej, även om det låter som lyteskomik så är det inget skämt. Vad som däremot är hysteriskt roligt är produktens recensioner inne på butikens hemsida.

Papperspåsen ser ut som en papperspåse ska göra. Den är brun, ser ut att kunna innehålla saker och är gjord av lite grövre papper. När inredningsbutiken gör en produktbeskrivning får man dessutom veta att påsen kan bli en snygg inredningsdetalj i hemmet och att man till och med kan ha blommor i den. Företaget är schyssta nog att förklara att man inte ska vattna eventuella blommor så länge de står i påsen eftersom påsen inte är vattentålig. Skulle du inte vilja ha just blommor i påsen har företaget ett annat förvaringstips: du kan dessutom förvara pennor i den.

”Craft papperspåse från House Doctor. Denna snygga förvaringspåse skapar oändliga lösningar för förvaring av allt från blomster till pennor. Sätt en kaktus eller annan växt i papperspåsen och dekorera ditt fönsterbräde. Papperspåsen är ej vattentålig så vattna inte blomman när den står i påsen. Påsen blir en snygg inredningsdetalj i ditt hem.” står det i produktbeskrivningen.

Priset för en påse varierar något beroende på vilken storlek du vill ha. En i storlek small kostar 233 kronor medan en i storlek large kostar 330 kronor styck. På sociala medier har människor både skrattat och skakat på huvudet åt den svindyra papperspåsen. Inne på företagets hemsida, bland recensionerna hittar man de roligaste kommentarerna. Läs recensionerna nedan!

Källa: Rum21.

Kim Fredriksson
kim.fredriksson@aktuelltfokus.se

Dela artikeln på sociala medier

Lindström Erik
Om skribenten:
Lindström Erik
Erik Lindström är en ekonomisk skribent med bred erfarenhet inom finans, marknadsanalys och affärsstrategi. Han har arbetat för flera ledande affärspublikationer och är känd för sin förmåga att förklara komplexa ekonomiska frågor på ett lättförståeligt sätt. Lindström har en magisterexamen i ekonomi från Stockholms universitet.

Lämna en kommentar